ماکان آریا پارسا کیست؟
نوشته شده توسط : رضا اسدی


دکتر ماکان آریا پارسا فردی است که با توجه به فراز و نشیب های زندگی خود در خانواده ای متوسط ​​به دنیا آمد و با توجه به جوانی خود توانست در زمینه های کارآفرینی، تجارت، مدیریت و ... موفقیت های زیادی کسب کند. این کارآفرین برتر ایرانی در سال های اخیر توانسته نقش بسزایی در اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی کشور ایفا کند. اگر می خواهید ماکان آریا پارسا را ​​به طور کامل بشناسید و از مراحل زندگی او آگاه شوید و بفهمید که این شخصیت چگونه بدون هیچ گونه حمایت مالی و مادی توانسته صاحب چندین کسب و کار بزرگ در ایران شود، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.


ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر رایرانی

مراحل زندگی ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر ایرانی

ماکان آریا پارسا مانند دیگر کارآفرینان مطرح ایران زندگی پرفراز و نشیبی داشته است. در این قسمت قصد داریم دوره های زندگی آنها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.
کودکی و نوجوانی ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا در یک روز بهاری در فروردین 1365 به دنیا آمد و از ابتدای کودکی فردی باهوش و کنجکاو در مورد مسائل و اتفاقات پیرامونش بود. پدر ماکان آریا پارسا که نظامی و میهن پرست بود به دلیل موقعیت شغلی به همراه خانواده به بوشهر مهاجرت کرد و به همین دلیل ماکان آریا پارسا بخشی از دوران کودکی خود را در بوشهر گذراند. پدر ماکان در این دوران به طور کامل درگیر جنگ ایران و عراق بود و پس از مدتی به دلیل شدت جراحات مجبور به بازنشستگی شد، بنابراین ماکان آریا پارسا به همراه خانواده به اصفهان بازگشت.

ماکان آریا پارسا دوران دبیرستان خود را در این دوران در اصفهان گذراند و در این دوران همواره به دنبال کسب درآمد و تست مشاغل مختلف بود تا بتواند در جیب خود پول دربیاورد.



ماکان آریا پارسا پس از شرکت در کنکور سراسری توانست تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی به پایان برساند. وی پس از اخذ مدرک لیسانس توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت MBA از دانشگاه Ashtenbais آلمان اخذ کند. وی علاوه بر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، بار دیگر مدرک کارشناسی ارشد مدیریت MBA را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران دریافت کرد.

ماکان آریا پارسا به دلیل عدم حمایت مالی همواره سعی در یافتن راهی برای ایجاد ثروت، اشتغال زایی و خدمت به جامعه داشت. بنابراین او ایده های زیادی داشت. بر اساس خاطراتش، او تا اواسط دوران دانشجویی کارهای مالی زیادی را امتحان کرده بود. این کارآفرین حتی برای مدتی به دانش آموزان دیگر تدریس خصوصی داد و به این ترتیب منبع امرار معاش شد. وی سپس دکترای کارآفرینی خود را با موفقیت از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد و دانش خود را در این زمینه چندین برابر کرد.
سوابق تحصیلی ماکان آریا پارسا در یک نگاه

    مدیر ارشد فناوری اطلاعات در سال 1396

    دکتری کارآفرینی، آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی

    کارشناسی ارشد مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

    کارشناسی ارشد، MBA، دانشگاه Steinbeis، برلین، آلمان

    لیسانس مهندسی صنایع گرایش تولیدات صنعتی

    دارنده مدرک MBA مدیریت بازرگانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001: 2000 از DNV هلند

    دارنده مدرک تحصیلی عالی در حقوق تجارت و داوری

مشاغل و مشاغل ماکان آریا پارسا

همانطور که در مراحل زندگی ماکان آریا پارس اشاره کردیم او از ابتدای جوانی به فکر مشاغل زیادی بوده است اما به دلایل مختلف از جمله تامین مالی نتوانسته برخی از این ایده ها را اجرایی کند. سرانجام ماکان آریا پارسا در سال 1388 با جذب پرسنل کم توانست مرکز آموزشی مجازی به نام هلدینگ پارس راه اندازی کند.

ماکان آریا پارسا در همان سال‌های اینترنت ایده ارائه آموزش مجازی را داشت و می‌دانست که این ایده در نهایت به کار او می‌آید و از این طریق می‌تواند به بخشی از جامعه تشنه آموزش و اطلاعات خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد. مجتمع هلدینگ پارس پندار نهاد در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز ایران است که به تنهایی دارای چندین شرکت زیرمجموعه تجاری می باشد.

ماکان آریا پارسا رکوردهای متعددی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

    مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه آموزش مجازی پارس از آبان ماه 1388

    رئیس کنسرسیوم ارزیابی و اعتبارسنجی شرکتها (کاوش)

    رئیس موسسه انتشارات دیجیتال پارسیان با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    مدیر مرکز شماره 3 جهاد دانشگاهی اصفهان از آذر 1387 تا اردیبهشت 88

    رئیس موسسه انتشارات دیجیتال پارسیان، دانش پندار علم گستر

    سرپرست انتشارات پارسیان دانش پندار

    رئیس پژوهشکده خبری


ارسال تصویر

دکتر ماکان آریا پارسا مشاغل زیادی را آغاز کرده است





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: